Χρονολόγιο επιλεγμένων εκθέσεων του ΒΧΜ μέχρι το 2010
«Ανάκτορα και Διοίκηση»
Στην ενότητα «Ανάκτορα και Διοίκηση», ποικίλα αντικείμενα, όπως τοιχογραφίες, αγγεία, ένα έκτυπο στήλης με παράσταση ανακτορικού συγκροτήματος, ταφικά ομοιώματα με μορφές αξιωματούχων κ.ά., αφηγήθηκαν ιστορίες για τη ζωή στο παλάτι. Αναδείχθηκε η προσωπικότητα της μοναδικής γυναίκας αυτοκράτειρας της Κίνας, της Γου Τζετιέν, που ανέβηκε στον θρόνο το 690 μ.Χ. ιδρύοντας τη δική της, σύντομης διάρκειας δυναστεία, που παρεμβλήθηκε στη δυναστεία των Tang. Αλλά και η τέχνη του χορού και ο ρόλος της στον εορτασμό σημαντικών πολιτικών γεγονότων και στρατιωτικών επιτυχιών και στην ψυχαγωγία της υψηλής κοινωνίας παρουσιάστηκε με την προβολή της περίφημης σκηνής χορού από την ταινία «Τα ιπτάμενα στιλέτα», του σκηνοθέτη Zhang Yimou, η οποία εκτυλίσσεται στην εποχή των Tang.«Προς τη Δύση»
Ο κοσμοπολίτικος χαρακτήρας των δύο πρωτευουσών της Κινέζικης αυτοκρατορίας, των Τσανγκ Αν και Λουογιάνγκ, και οι εμπορικές σχέσεις της Κίνας με τη Δύση μέσω του «δρόμου του μεταξιού» αναδείχθηκαν με εκθέματα όπως η ταφική τοιχογραφία με παράσταση Κινέζων αξιωματούχων να συνοδεύουν ξένους πρεσβευτές, ειδώλια που αναπαριστούσαν καμήλες και καμηλιέρηδες, και αγγεία με στοιχεία ελληνιστικής και σασσανιδικής, δηλαδή περσικής, επίδρασης. Ξεχωριστή θέση μέσα στην έκθεση είχαν τα ειδώλια μορφών που παίζουν πόλο, άθλημα ιδιαίτερα διαδεδομένο στην Κίνα των Tang, γνωστό και στο Βυζάντιο, ενώ πολύτιμη μαρτυρία για τις σχέσεις μεταξύ των δύο αυτοκρατοριών αποτελούσε αντίγραφο χρυσού νομίσματος του αυτοκράτορα Ηρακλείου από τις αρχές του 8ου αιώνα μ.Χ., που έχει βρεθεί στην επαρχία Σαανσί.
«Μετά Θάνατον Ζωή»
Τα ταφικά έθιμα των Κινέζων και οι αντιλήψεις τους για τη μετά θάνατον ζωή παρουσιάστηκαν κυρίως με ταφικές τοιχογραφίες και ταφικά ειδώλια-ομοιώματα των οικείων προσώπων ή αντικειμένων του νεκρού. Από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα αυτής της ενότητας ήταν τα δώδεκα πήλινα ειδώλια που απεικόνιζαν τα ζώδια του κινεζικού ημερολόγιου. Ειδώλια ζωδίων τοποθετούνταν την εποχή των Tang και σε τάφους, με σκοπό την προστασία από το κακό. Την ενότητα έκλειναν δύο ειδώλια Λοκαπάλα («ουράνιων βασιλέων»), που θεωρούνταν προστάτες της βουδιστικής θρησκείας, αλλά συχνά τοποθετούνταν και σε τάφους, ως προστάτες των νεκρών.
«Βουδισμός»
Η ενότητα παρουσίαζε τον Βουδισμό, ο οποίος γνώρισε τη μεγαλύτερη διάδοσή του την εποχή των Tang και έγινε επίσημη θρησκεία του κράτους την εποχή της αυτοκράτειρας Γου Τζετιέν. Εδώ μπορούσε κανείς να δει ομοιώματα βουδιστικών μονών, ένα εντυπωσιακό, όρθιο άγαλμα του Βούδα από την περιοχή του Λονγκμέν, καθώς και μαρμάρινη ανάγλυφη παράσταση του Βούδα ανάμεσα σε δύο Μποτισάτβα. Οι Μποτισάτβα είναι ιερές μορφές του Βουδισμού που, στην πορεία τους προς την ύψιστη βουδιστική σοφία, τη νιρβάνα, βοηθούν με τη θέλησή τους τα διάφορα όντα να κατακτήσουν και εκείνα τη σοφία και να απαλλαγούν από την αλυσίδα των μετενσαρκώσεων. Συνήθως εικονίζονται ανά δύο ως ακόλουθοι του Βούδα, σχηματίζοντας μαζί του μια ιερή τριάδα. Στην ενότητα αυτή γινόταν επίσης αναφορά στις δύο άλλες θρησκείες της Κίνας, τον Ταοϊσμό και τον Κομφουκιανισμό.
Σχόλια
Δυνατότητα σχολιασμού έχουν μόνο οι εγγεγραμμένοι χρήστες.
Δε βρέθηκαν σχόλια.