Η τέχνη στα Επτάνησα: Είδος μεικτό αλλά νόμιμο

Σχόλια 0

Σχόλια

Δυνατότητα σχολιασμού έχουν μόνο οι εγγεγραμμένοι χρήστες.

Δε βρέθηκαν σχόλια.

Μοιραστείτε αυτή τη σελίδα

Περιγραφή

Κείμενο Περιγραφής Πανοράματος

Η εγκατάσταση σπουδαίων Κρητικών αγιογράφων στα βενετοκρατούμενα νησιά του Ιονίου και η παρουσία πλήθους φορητών έργων που είχαν φέρει μαζί τους οι πρόσφυγες από την τουρκοκρατούμενη μεγαλόνησο συνέβαλαν καταλυτικά στην ανάπτυξη και στην ανανέωση της ζωγραφικής τέχνης των Επτανήσων στο β΄ μισό του 17ου αιώνα. Δημιουργείται έτσι μια καλλιτεχνική παράδοση αφενός επηρεασμένη από την Κρητική Σχολή ζωγραφικής και αφετέρου ανοιχτή στα σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα της Δύσης. Η «Επτανησιακή Σχολή» του 18ου αιώνα αποτέλεσε την κατάληξη μιας δημιουργικής πορείας.

Άλλωστε η οικονομική άνθηση των Ιονίων, η στροφή της βενετικής πολιτικής προς το ντόπιο στοιχείο, ιδιαίτερα μετά την απώλεια της Κρήτης στα 1669, και η προώθηση ενός καθεστώτος θρησκευτικής ελευθερίας που απέβλεπε στην αποτροπή του τουρκικού κινδύνου, οδήγησαν στην ειρηνική συνύπαρξη Ελλήνων και Βενετών και στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την ανάπτυξη των τεχνών.

Εκθέματα